Monday, November 05, 2007

kakteh's engagement pictures

Me and kakteh. We fight macam anjing and kucing. But somewhere deep down in our hearts, we love each other so much.
This is kakteh, my sister, my only sister. Kecik-kecik dulu I selalu kidnap botol susu dia and kasi habis. Sebab dia tak suka sangat minum susu, minum siket aja. The rest masuk perut I. That is why I besar! hehehehe.
Babah, kakteh, mama and the hantaran from us.
My siblings. Emma, kakteh, adik, kaklin, ayong, and me.
Cousins and aunty Dah. From left : kak intan, amy, kakteh, amily, myself, kaklong shila, and aunty Dah in blue.
Tak tau la apa 3 beradik ni kelakar sangat gelak-gelak ni. Dah tak ingat. Ni time kaklin still pregnant. Now baby dah keluar. Sebelah tu, Emma, bakal adik ipar yang kuat menyakat saya!
My father's siblings : Babah (eldest), Makngah (second), Anjang (fourth), Busu(youngest), Maklang -in pink (third), kakteh (my sister), and Ateh (fifth)
The meminang process. Seen here in pix from left : busu, babah, uncle yusuf, paklong, tokcu (jurucakap for our family), epi and the groom's family. Epi ni bagus betul, selalu jadi vvip time meminang orang, hehehe. Hari tu time adik's engagement kat Simpang Pulai, dia sampai lewat, time baru lepas meminang and nak makan, mentang-mentang pakai segak baju melayu, terus mama hantar dia duduk vvip table. Kita semua kena duduk khemah biasa ja, kan kaklong? Tak aci sungguh! Hehehe
Babah showing to uncle yusuf and paklong the cincin.
The pelamin! Bertunang pun dah ada pelamin ini macam, kawin punya macam mana la tu?
Time ni gelak besar sebab ayong and adik dok buat lawak bodoh (diorang jeles sebab takleh masuk dalam gambar ni atas arahan photographer)
Babah (the eldest) with Busu (the youngest). Ni kalau letak my elder brother, ayong, with them, sure dapat kembar 3 tapi 3 generasi berbeza. Babah & busu share the same birthdate! Perangai pun sama. Tapi busu cool siket, dia masih muda, babah tu serious memanjang! Tapi anak2 semua manja dengan dia, cucu? itu kes terlebih manja!
Kakteh posing kat luar rumah nenek. My opah tengok gambar ni cakap macam heroin hindustan!

Kakteh with Hariz Danial and Nurin Arisya.
I tengah doa. Tapi dalam otak tu ligat fikir macam-macam.

Mama & me!
Azrin & kakteh.
Sarah, Sophia, Kakteh, Nadine, Yana, Dahlia. These girls kalau suruh posing, hmm.....
Kakteh! Senyum meleret habis dia hari tu.
Carrot cake yang mama made sure kitorang order and ambik. This cake is very delicious. Tapi kedai nak pegi tu seksa nya nak parking. Nowadays, kitorang order and bila nak ambik, telefon aja, nanti dia deliver to your car.
One of the hantaran, icing cake. Ni nani yang bagi. Semua orang bertunang, mesti dia bagi.
Nani, myself, Farah, and kaklong shila. Nani is our toksu's daughter. She took care of me, ayong, and kakteh when we were at Taiping. Dah besar-besar ni pun kitorang masih manja dengan dia.
My mother's younger sister, Aunty Yot tengah khusyuk berdoa.
My younger brother, Azril (or adik to us), Epi (kaklong shila's husband), Bang Pol (my cousin). Adik muka benggali version gelap, bangpol version cerah!. Hehehe.
This is my soon to be sister in-law, Emma. My younger brother's fiance.
Kak Intan, Yana, Aunty Comel, Kakteh, Majlong, Aunty Yot and Nadira having a close look at the hantaran. Nadira is in Moscow, Russia now. This time balik teruk dia kena kerah by her mom (aunty Yot) to help around with my cousin (bangteh) and my sister's engagement. Thanks a lot adik. These are my cousin, Shah who is now working in Japan, and Amily who just returned home (for good) from UK.
The rest of the pix, kindly click here. Ada 500 pictures to browse.

Labels:

4 Comments:

Blogger Mrs O said...

mataku lenguh..fingerku lembik...tengok gambar BFF yg beratus2 ribu dari pagi sampai tengahari..hahahha..aida filter la gambar sikit...sekali tgk 500.....pengsan sehhh heheheh

Tue Nov 06, 05:14:00 PM GMT+8  
Blogger Channel 11.5 said...

hahahaha. gambar bff tu apa? itu pun aku letak 500 ja. total gambar is actually more than that! hehehehe. Gambar kakteh tunang ni dari collection zain. Aku tak amik sbb my kamera berjalan pegi langkawi that time. Yang lelain tu memang dari my nikon.

Tue Nov 06, 05:38:00 PM GMT+8  
Blogger wickedwarhol said...

Nice collection of wedding pictures. I like the b&w best. I've put up a LINK in my blog for some pictures around Kedah.

Tue Nov 06, 07:12:00 PM GMT+8  
Blogger Channel 11.5 said...

wickedwarhol : hehehe, dah tengok. kita dengki la!. Pagi tadi tengok belakang rumah, aisey, ada parking lot ja, no green scene! hehehe.

Wed Nov 07, 01:13:00 PM GMT+8  

Post a Comment

<< Home