Monday, February 04, 2008

:(

I am still at office. Hmm....

Banyak sungguh kerja hari ni, sampai morello kejap sbb tensen giler. Banyak betul nak kena settle. The 2 days public holiday straight sampai sunday buat I tak menang tangan nak settle semua payment and collection by tomorrow to make sure bsp will settle come next monday.

The previous long weekend was a tiring one. It started on Thursday night, had dinner at The Mill. Lepak with colleagues to say our farewell to Helina. Pagi tadi masuk office, tengok meja next to me dah kosong dah. :(. Nasib baik si Abby ada, tapi dia pun temporary before she goes off again. Susah nak cari orang yang betul2 boleh buat kerja.

Macam hari ni, mana I buat my work sangat, banyak settlekan problem orang lain, sampai dah kena chop problem solver kat office, tapi problem sendiri tak lepas-lepas gak. Ish-ish-ish.

Friday busy shopping sana sini. By 4pm I was at home, cooking. Masak pie. Yummy. Saturday keletihan entertain mereka-mereka yang datang rumah. Ramai tanya apa occasion. Semua ingat aku nak bertunang diam-diam, ape-ape lah. Hehehe. Thanks to those yang datang, yang bawak food, I got cake, limau (kaklong : epi beli kat mana? sedap lah, habis satu kotak tu), the yummy sandwich by my dearest Ija (minah ni mmg expert buat sandwich, mmg kalau ada makan-makan, sandwich dia mmg book!), yang bawah agar-agar, yang bawak hadiah, thanks a lot. I must also thank my neighbour, Madam Sarah for helping with the baking, frying and boiling, my sis in-law for helping out setting up the food, and the most important is my darling adik & emma. This 2 really help me, tak payah kena suruh pun. Adik is knowing with the "nanti kejap lagi adik buat" and that will take him next 2 days (if you are lucky). But last Saturday, I was really impressed. Thanks a lot dear brother. I really appreciate it. In fact semalam dia singgah and I kasi reward extra pie. To those yang I dah janji and tak datang amik semalam, the pie dah licin masuk dalam my perut. :)

Semalam buat apa? Oh, kemas, and mom, and vacum semua kasi bersih. Rumah I kena serang by about 100ish people, and hasilnya, plugpoints kat dapur ada 5, semuanya kaput tak leh function. So semalam I tarik extension cord to switch on the fridge, and my over, microwave, rice cooker, kettle, and deep fryer I angkut letak on my dinning table.

Now I need to concerntrate back to work, at least another hour to go.

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

"To those yang I dah janji and tak datang amik semalam, the pie dah licin masuk dalam my perut. :)"

oppsiee...kite ke?? maafkan kite.. kite busy layan mak2 pi wedding plus wani demam..maaf ye kak aida

Mon Feb 11, 01:24:00 PM GMT+8  
Blogger Channel 11.5 said...

no worries ocu. next time kakngah buat, kakngah hantar lah. Lama sungguh dah tak lepak rumah awak

Thu Feb 14, 10:18:00 AM GMT+8  

Post a Comment

<< Home