Tuesday, September 05, 2006

PENAT

Aiseyman, banyak nyer komplen kita tak update blog. Blog korang pun takde update, apa bendanya? 2 x 5 = 5 x 2. Cet!

Rasah penat nya. Banyak sangat kerja 2 minggu ni. Hari ni paling disaster. Macam singa satu hari kat office layan kerenah staff, terus aku keluar memo hari ni. Kalau keja diorang aku kena settle, kerja aku sapa nak settle kan? Buat kerja tak pakai otak sungguh la diorang ni. Pakat la hari Khamis ni aku cuti sampai Ahad. Nak pergi Kuching. What????????? Kuching lagi????? Ya, kuching lagi. This time I heret Nazif, Nizah & Muna sekali. Itu trip nanti balik aku story.

Puasa dah dekat. Semua orang dah ganti puasa ka? Yang ponteng tu jangan lupa ganti okay. Sempat lagi ni. Mak aku back in the business. Dah banyak orang tempah kuih kat mama. Tak tau la this year punya untung dia nak beli apa plak. Last year dia beli sofa. The last trip my parents turun - 2 weeks back, aku pegi chowkit cari barang bekas kek untuk mama. Dah lama tak pegi, rasa gerun satu macam, tak tau kenapa. Heret sekali adik as bodyguard (ayong @ ayahnurin : itu gf baru adik macam serious saja, asyik yang ini saja adik kepit, manyak seksi oooo...., manyak pelamah oooo... tapi tak tau la dia boleh handle mama ke tak, hehehe)

Apa lagi eh? Oh, Sunday steamboat is very yummy! The whole gang was there. Borak and gosip kehidupan orang lain. Yg paling aku tak sangka mamat R punya updated berita terkini. Ish-ish. But it was fun (eating part of course) After makan, I went to Midvalley. Got myself 2 pairs of shoes!!! Yippey..... Nak pegi jalan, kasut flat takde, kena curi, so kena la aku beli baru. Cari barang-barang nak bawak pegi Kuching. Malam balik rumah penat gila rasa.

My gym session tinggal lagi 4 class. Macam tak percaya aku masih boleh survive deraan dari personal trainer. Nanti Sabtu ni nak ngelat, nanti kena ganti sorang-sorang, mati la aku kena dera kaw-kaw dengan dia. Ish-ish. Dah la mamat tu leter makan aku tak jaga. Aida & Food???? Inseparable! Takpa, as long as helhty and fit, size just does not matter to me anymore. I have a medical check-up next week. Nanti tgk kolestrol level chart sure la tinggi. Tahap obesiti jangan cakap la.

Apa lagi interesting ni? oh, yeay yeay. Gaji naik. Yeah, I got my salary increment 4 bulan awal. Terkejut bila bos bagitau semalam. Sengeh panjang la satu hari. (Hariz & Nurin : Any indulgence korang nak for my salary increment, kena tunggu la, Makngah needs to bayar hutang atok & opah dulu and give them something nice, buy somethings for my own, pamper myself first, do something interesting with future pakngah first, treat a group of my very special friends dulu, then baru your que okay?) So now that my basic is higher, plus other perks & benefits & extras whatsoever, hmm.... berangan banyak benda dah ni apa nak buat, apa nak bayar, apa nak beli. Duit keta pun habis bayar end of the year, oh, lagi la double joy. Keta baru can wait la, I got online drebar now, naik dulu, bayar later, hahahaha. I will definately turun Singapore nanti. Tunggu ja la my dear Aminah! Am coming soon after raya.

Matta fair is not going to be good this year. Ticket sure mahal gila la. To my friends yang nak pergi Europe tu, marilah kita ramai2 pergi Bangkok & ChiangMai. Shopping kat sana lagi bagus la!

Aiyak, now have to go. Nak balik la. Nanti sambung lepas balik cuti okay.

Take care everyone!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home