Wednesday, August 09, 2006

MAMA DAN KEK

My mother ada new interest sekarang : JUAL KEK. The last 2 weeks she was here in KL, dia belajar buat kek from Mak Lang. My Mak Lang memang jual kek (chocolate cake, kek pisang, puding roti, and mcm-mcm lagi ada) and it has been her passion since she retired last year. And her business is booming now. Sentiasa ada order, termasuk dari orang-orang jauh like putrajaya.

Now mama pulak nak buat business kek for herself. Since now dia dah fit and okay, and I think she is bored at home, so she decided to do it for fun. As usual, babah is the marketing officer, dok promote cake mama la. Hehehe, kesian babah tak dapat commission, lagi kena jadi delivery man ada la, and also help mama beli barang, and buat apa yang patut kalau mama kena duduk dapur bakar kek! But I know babah tak kisah sangat. At least mama is occupied and not bored. She just called me just now and update me on how many kek she had sold! I guess this year she can buy a new table for the house. Last year she sold kuih raya and bought herself a new sofa with the profit she gained from selling kuih raya.

Bila la aku nak entrepreneur macam mama? Hehehe, no time la! Diri sendiri pun tak da masa, nak buat business? hmmm... definately NO!

I pergi kasi my hair straight last Saturday, nampak la kemas sket. Nak potong, as usual, tidak dibenarkan by my hairdresser. Sabar ja la. I tak nak rebonding macam dulu, as it has made my hair very dry, very kasar. Nak tengok the new treatment ni macam mana, it should be better. So far tak kasar sangat, and they gave me a shampoo to try. I hope this time it will work! Baju raya dah siap 6 pasang, tinggal lagi 4 pasang. Pokai la ni macam.

Malam tadi jumpa Shah (my cousin). He is back for 2 weeks dari Jepun. Promised him we go karaoke one of these nights. Okay la, nal balik. Janji with Cik & Aunty Da nak have dinner with them. I hope adik & kakteh can join as well.

Ta!...... ps : birthday tinggal lagi 13 hari! yeay!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home