Wednesday, August 02, 2006

AHAD YANG GLOOMY

Pagi ahad lepas I plan nak buat macam-macam, and nak pegi macam-macam tempat. To get things for mama, need to fix my hair, get things for myself, meet my friends, etc. Tapi hancur hati tengok keta kena pecah tingkap bahagian tempat duduk penumpang belah depan. Malang la sape yg berniat jahat nak break-in my car as I don't keep valuable things in it. But they took my shoe, and 80cents from the coin box.

Being me, the cry baby, apa lagi, nangis la tengok keta jadi macam tu. With the help of Paroe, I send the car to the mechanics, RM138.00 kena to replace the cermin. Terus satu hari takde mood! I just stayed in saja. Only later late evening I went to Ikea to get things for mama and ambik murtabak umah Intan, baru rasa okay sket. The next day on Monday baru dapat ambik keta tu. Babah cakap nanti dia bagi duit untuk the window replacement, baru nak sengih sampai telinga. But being a good daughter, I cakap takpe la.

So, I had to kawtim with mama, only half of the things she wanted saja boleh dapat. The balance nanti I pegi later, and will pass to her when she comes down again next week. The ikan masin delivery also kena tunggu malam ni or besok la. Ada lagi 2 rumah tak pergi, the rest dah buat last night.

Mama & Babah dah balik SP semalam. Babah nampak berisi as he has been eating rice the past 2 weeks. We had dinner on Monday night kat rumah Maklang. I kena sound sebab dah lama tak datang situ. Sengeh ja la dah kena leter ngan Maklang, hehehehe.

This Sunday I hope no more surprises la, nak pegi KLCC ni, byk benda nak beli!

Semalam separuh hari meeting tak sudah! Since company is doing quite well (in terms of margins, but not the collection, but it has improved in JULY, syukur, at least rasa berbaloi my hardwork!) we decided to naik gaji semua orang. Yeay! Will have to do bit by bit, and will start with those who are eaning paling sket. I tengok listing, my raise will only take effect end of the year la jawabnya. Ya la, I kena realistic. Kena ikut sape yg due (although i punya dah due!!!) and kalau naik semua orang serentak, I jugak yg mati nak hempas pulas carik duit make sure gaji bulan2 boleh bayar. Weekly bsp pun dah semput, kalau naik kan gaji semua orang serentak, die la!!! Takpe la, janji naik gaji, and kena plan bonus 2 bulan tu menjadi!!! (Bapak Aina mesti sengeh baca statement ni :) hehehehehe) And we are planning to give 3 Saturdays off a month, instead 2 Saturdays current! Tapi tu will decide in September la. I yang paling oppose tutup Saturdays, as we get good cash collection on Saturdays, that had helped our BSP on Monday, or month end bills to pay. But at least our working hours ends at 530pm now on weekdays starting 7th Aug. Kalau tak 6pm baru habis. Yeay!! Semua orang sengih sign memo semalam and everyone is looking forward for the 3 off days!

My fitness test last Saturday lepas!!! Yeay. Although weight stagnant (well, naik sket, by 400g!!!!) tapi at least I have loss some inches here and there and my heart pulse rate is much better now. Need to do something on my eating habit. Ish-ish!

Okay la, nak buat keja balik. Nak siapkan keja cepat. Lepas maghrib nak cabut cepat, malam ni nak dinner rumah Iza. Untung jadi orang bujang banyak kawan ni, MAKAN FREE!!! Home cook meal lagi. Hehehehehehe.

Take care everyone!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home