Wednesday, October 26, 2005

A WEEK BEFORE RAYA

Rasa macam baru semalam first day puasa, sedar-sedar dah nak raya dah. This year preparation ala kadar ja. Not in the mood for raya as previous years. Dah tua kot.

Buka puasa pun this year tak sehappening previous years -not that i'm saying i didn't enjoy the 'buka puasa' thinggy i had with friends and family this ramadhan - tapi dah tak byk buka kat luar.

Paling best when I went back to Sg Petani 17th-19th October. Sempat went to Pasar Ramadhan with mama. Habis I borong semua food. Damn cheap! Kuih RM1.00 dapat 5 keping- besar2 pulak tu. And I managed to get my favourite kuih tako. Adik takde this year dah takdak orang belikan kuih tako. Buka puasa kat Felda dulu pun ingat ada, sebab every year mesti ada. Tapi this year tak nampak pun. They have excluded it from the menu, ceh! But buka puasa kat Felda pun best gak this year, this special group friends of mine have grown bigger each year. Next year sah tambah lagi sorang. (Well my darlings : I don't think I'll be joining the cycle that soon, so you guys can go ahead passing the baton among each other, hehehe. Unless Terry has her own agenda secretly :)... Looking forward for the next makan-makan!)

This year raya ada banyak rumah mau pigi on 1st day, 2nd day. By 3rd day raya mau pigi tengok wayang! Aween & Intan don't forget aaaa... I nak layan abang beskal tu!!

Ramadhan this time ramai yg sakit. My Kak Lin is still in Op Room while I'm writing this. I hope she will be fine. Probably I will ring Ayong again later at noon. Kesian Hariz & Nurin. But I know they will be alrite. Shasha pun kena denggi, luckyly dah kuar hospital. I met her last night, selalu hiper active, semlm senyap ja. My favourite chef pun demam tak sudah. Opah pun dah 3 days not feeling well. Spoke to her this morning, she request duit raya from me sbb tak sure next year boleh mintak lagi ke tak, sedih la pulak dengar macam tu. I know I have not fulfill lagi 2 very important request from her. Hopefully sempat lah. She is 80plus already, but masih boleh kemas rumah & masak. I know she kecik hati with me that I did not buka puasa at her house this year. But I malas nak cari gaduh with opah as she will start leter on topics that i definately don't want to argue about. Hopefully by raya everyone will be okay la.

To my cousins over the sea, jgn nangis aaa come this raya. I suppose korang dah dapat semua kuih raya, baju raya, rendang yang Amy bawakkan tu. Raya tahun ni I nak buat cheese cake - yg mcm kita selalu makan tu. Tapi korang takde, so jawabnyer our magicians and artist lah will have to finish it - but most of it will masuk perut Sofea :). Duit raya dah siap, present raya pun dah siap for everyone, some dah dapat pun. Can't wait for Babah & Mama to arrive KL from SP. I will get very excited as byk benda boleh explore kat bonet kereta - kuih, kek, ketupat, silap2 langsir baru for my house, hehehehe.

Okay lah. Lagi seminggu nak raya, jangan pulak ponteng2 puasa.

Take care everyone!

3 Comments:

Blogger Rimaugirl Wahir Jaafar said...

Da...
Aku tak sure lagik..maybe dapat cuti tu lepas aku mengamok semalam petang...Ada ka si Nik tu cakap " Puan memang layak raya kat Zoo "...mau nya aku tak ngamok! Anyway may be back on the 12/11...call me bebila nak datang.
Thanx..

Wed Oct 26, 02:11:00 PM GMT+8  
Blogger Channel 11.5 said...

okay then, balik ka tak, nanti sms ya. nanti lah kitorang dtg melaka beraya, siapkan duit raya ya...
kau spank ja kepala mamat tu

Wed Oct 26, 04:38:00 PM GMT+8  
Blogger Channel 11.5 said...

okay then, balik ka tak, nanti sms ya. nanti lah kitorang dtg melaka beraya, siapkan duit raya ya...
kau spank ja kepala mamat tu

Wed Oct 26, 04:38:00 PM GMT+8  

Post a Comment

<< Home