Tuesday, July 31, 2007

Adik's Engagement

It was a simple and sweet ceremony we had at Simpang Pulai last Saturday. Semua orang bangun awal, especially makngah. At 4am dia dah bangun masak nasi lemak for breakfast. By 7am family start datang rumah nenek. I arrived around 815am (bagus punya cucu, hehehehe). Around 9am we had a baca doa, then 7 cars gerak from Gombak, joined by 5 more kat simpang pulai. I kira about 42 of us yang pergi.

The meminang was very short and straight to the point. Lagi ringkas dari nak pinang my kaklin dulu. Semua dah agreed, dates ja nanti nak reconfirm sebab nak kena agree dengan kakteh and azrin later. But should be somewhere early part of next year. Emma family pun very simple, tak demand banyak, very down to earth people. So far besan my parents and bakal besan my parents ni tengok semua okay ja. Even parents kaklin pun join sekali pergi Simpang Pulai. One of the cool old couples I've met. Time makan rasa macam buat kenduri sendiri kat rumah. Both sides family belah babah & mama were there, kitorang buat macam rumah sendiri ja, hehehe. Sembang itu-ini. Best part bila kaklong shila arrived with her kids, and all of them, Nadine, Sara, Sophia, Dahlia and Johan were "Hi, aunty Aida" hug here and there, updated me with their school activities. Suddenly, out of blue, ada orang tarik my baju and shouted loudly "HELLO!!!!" It was Nurin, my darling niece, trying to highlight that she was there too in the crowd. Jealous pulak dia. Hehehehe. Tapi Nurin naughty sangat that day. Habis baju makngah and makteh kena tarik la, kena pijak la. Then dia cubit and gigit kitorang. Ayahnurin : bila nak bayar damage claim? Habis rosak my baju glamer. Nasib baik baju tu dah 5 years pakai, so bila benang hijau kitat tu dah tercabut, sengih ja la. Nurin, nurin!

After makan, amik gambar, we left Simpang Pulai around 150pm after azan zohor. I had a good time with my family that day.

Fahroe & me tak balik KL terus, kitorang detour pegi Cameron Highland. Simpang nak naik tu dekat bebenar dari rumah Emma. Itu, nanti later I story. Now I nak start buat kerja.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home