Saturday, July 14, 2007

Hari ni birthday Chik Halim, hubby aunty Dah, my mom's brother in-law, my uncle. I hope I will cherish you more in the years to come. Chik & Aunty Dah takde anak, takde rezeki, tapi kitorang anak sedara kalah macam anak dia sendiri. Being the youngest in the family belah opah, so Chik is one of my cool uncles. Dengan dia semua okay aja. Dulu, when I first came to KL to work, I stayed at opah's house, Chik la pepagi hantar I pegi office kat Jalan Ipoh. Then baru dia pegi his office in Brickfield. Happy Birthday Chik! Semoga panjang umur and murah rezeki.

Last nite meeting at nenek's house went well. Babah, being eldest in the family, and being ex-ocpd conducted the meeting ikut cara polis. Siap ada kata-kata aluan, siap ada tukang amik minutes (that was me), siap ada kata penutup. Arahan kerja semua dah diberi. Nanti adik beradik dia (being my uncles & aunties) will send him the bill. Hehehe.

Adik's engagement is this coming 28th July in Ipoh. Then kakteh's in on the 19th August kat rumah nenek. The wedding is somewhere end of January or February next year. Kalau buat kenduri rumah nenek memang senang. Sebab tukang buat hantaran ada (my makteh is very good!), tukang buat kek ada (itu semestinya maklang), tukang in-charge katering and pelamin (mak anjang ada kedai kecik depan rumah dia), tukang sambut tetamu (busu and mak usu), tukang kemas, pasang khemah (or rather make sure the job is done : that will be my pakngah, paklang and achik), headchef (usually makngah) and supervisor aka mandor making sure all work is done : of course la nenek! Theme colour adik will be hijau, kakteh amik kaler maroon for the engagement ceromony.

Babah said tunang is only for family terdekat. Nanti kenduri kahwin baru jemput ramai-ramai. Tapi family terdekat pun dah 200 orang. Nanti nak menghantar adik bertunang pun dalam 10 kereta, tu dah kira 40 orang. My adik 2 orang pandai buat kenduri sekali, save budget diorang. I was helping them doing calculation. Hmm.... banyak lagi tak cukup belanja. But ayong said he will help (ayong : if you do the same for them, can you chip-in for mine too nanti? hehehehe) and of course I will help financially too. Tapi barang-barang diorang dah beli. Saw the ring adik bought for emma, very beautiful. Cost adik a bomb for that. Hmm... my 2 adiks are getting married, they are moving on. They used to be dependent on me, but now they will start their own family. I wish the very best for both of them.

Babah of course did not let me off the hook yesterday. Dia siap buat announcement lagi semalam, as for kakngah, her wedding is either dalam masa terdekat ni, or by end of next year. Berhenti sekejap my jantung dengar, tapi I buat-buat bodoh la. Hehehe. Whatever he meant by that, I don't want to know about it. After meeting I had a chat with babah privately. I know he is worried and concern, he gave me a very wise advice last night. But being babah, he leaves it to me. He was not angry at all, which was a good sign. He was last month, to the extend I nak cakap ngan dia, wish Happy Father's Day pun I kecut perut.

This morning ada lagi satu meeting kat rumah opah (mom's side) to discuss pasal adik and kakteh, and also to discuss pasal Chalee's engagement. Bangteh pun nak bertunang next month. Wedding sometime next year too. Huh, busy la macam ni kat gombak. Kenduri sepanjang masa.

What about me? Hmm.... itu nanti I will announce when the right time comes. Now is adik, kakteh and bangteh's time. Cukup la 3 orang nak pening kepala for right? Don't worry, time aidayurani is coming, soon.

Okay, I better do my work now. After this nak pergi Ansara, then dating sampai malam besok. Yeay!

1 Comments:

Blogger Rimaugirl Wahir Jaafar said...

Hahahah...my friend..aku akan tunggu kad jemputan dari ko.Sanggup aku amik cuti gi kenduri ko nanti!

Mon Jul 16, 08:49:00 AM GMT+8  

Post a Comment

<< Home