Tuesday, June 05, 2007

BANYAK KERJA

Hari ni masuk office after balik dari SP, berlambak-lambak kerja menanti. Collection punya banyak nak kena buat. Die la this week.

Pagi tadi ada morning management meeting. Boss suruh I jaga both Accounts & Ticketing Department. Huh? Kerja accounts pun tak terlarat nak buat, ni bertambah-tambah nak jaga department yang punya seksa nak jaga. Although it is for temporary aja, tapi, still, next 2 months masak la aku kat office tu. Besok nak buat advert cari orang, belum tentu boleh dapat orang cepat, sebab senior level ni memang susah nak cari. Hmm.... sebab department tu memang dah nazak, my supervisor tak dapat balik after her maternity sebab anak dia ada problem, so nak tak nak kena ambik sorang jaga department tu. Yang boss aku pun satu, tau la I senang nak uruskan bebudak tu, they listen to me, tapi kerja aku yang berlambak-lambak tu sape nak buat? Dah la accounts skrang tinggal me & HP aja. :( Ini kalau tak naik gaji kaw-kaw this October siap la aku mengamuk. Although tadi boss dah cakap the incentive I will get if I handle both department until we get someone new to take over. For the time being, kena ada banyak kesabaran and ketekunan. If not aku jadi singa garang kat office tu 24jam. With current health situation, lagi la kena banyak sabar.

Besok pagi kena pergi HKL. Ambik darah. Aiyak! Tu la paling penakut nak buat. Then ada appointment see dietician (????) and also see another doktor. Punya ramai nya doktor nak kena jumpa. This Sunday kena buat 24hour urine test. Aiyak. Can't wait for next week for the result, hopefully okay nanti. Time balik kampung hari tu my dad siap mintak explanation kenapa aku dah makin gemuk? Dia kata kalau hati happy lain cerita, ni asal dia call mesti aku tengah nangis. Damn, I must start do something about this. Semua buat separuh jalan ja, takde motivation langsung!!!!.............................

Hari ni morelo lagi. Babah gave an option to the extend I cannot lawan and say no. My brothers and sisters asked me to listen to dad for once. I hope I can find the courage to decide. Hmm......

Now I nak balik, pening dah otak ni.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home