Wednesday, May 09, 2007

STILL COUGHING!

Hari ni baru masuk office. Tu pun masuk pukul 12tengahari. I was really sick. Batuk tak sudah. But now fever gone, nose block gone, but the cough is still bad.

Touchdown hari Sabtu lepas terus pegi klinik aunty Nita. She was on duty. Gave me lots of ubat. Tengok pun takut. Balik rumah, mandi (after 24hours of travelling and no bath!), and sleep. Adik came around 6pm bawak I pegi makan, he actually had to drag me out of the house. I had nasi with soup, punya la lapar. Bertambah nasi. Ingat nak pegi amik keta, but the ubat dah buat mata lalok, balik sambung tido. Fahroe came around 1130pm after his friend's wedding, by this time I couldn't remember what happened, what we talked as I was asleep in the car. Next morning by the time I sedar dah after 1pm. Bangun takde food, makan biskut, then sleep again. Around 6pm Fahroe came again, forced me to have my bath and bawak I kuar makan bubur, baru la rasa alive sket. I finished the whole bubur 1 mangkuk besar myself. After dinner, pegi rumah nenek, ambik my car. Punya la kotor itu kereta. Adik came again around 10pm with Emma. They left after a while as I already had my dinner.

Monday was quite okay. Lepas ni boleh la I cuti panjang selalu as they had cleared the BSP for me. I did some follow-up on my work, reconcile few things. By noon my cough was getting worst. Went back sharp 545pm. Baru nak tido Fahroe datang lagi. (When I was sick, dia sibuk la nak datang, bila kita healthy, tak reti-reti nak datang!) Had dinner kat bukit, balik 10pm dah lena tak sedar apa. My sleep was disrupted with my cough. Imagine, every hour terjaga batuk kuat. Ni kes batuk kering, sampai sakit belakang batuk kuat sangat. Hari Selasa tak larat nak pegi office. I slept until noon, pegi jumpa doktor balik, tukar ubat. Last night still coughing, but lessen.

At this moment, my voice is still sexy, batuk masih ada, tapi dah reda. Am going out with my friend Daniel shortwhile, nak pegi makan sup. Tak tau la mana dia nak bawak. Office is fine, tapi banyak kerja, banyak benda nak follow up. Malam karang nak kena unpack back. Imagine, punya la I tak larat sampai bag pun belum habis unpack. Besok pagi first thing nak hantar laundry, jaket besar-besar tu nak kena dry clean and kena pulangkan balik. My wool clothes pun nak kena hantar dryclean. I am still unable to upload the pix, will do it once I have the free time. Nanti weekend ni bila free sket will update pasal Russia. I have a lot of people to visit. My opah, my opah tam (kak long, that bad ka?) my makcik minah, aunty yam, a good friend and his family who just lost their sister due to cancer on the day I depart for Moscow, my 2 darlings : Hariz&Nurin. I must find time to balik SP. Busu pun tadi dah tepon tanya bila nak datang Shah Alam as he wants me to look at his finance stuff. Aiyak! Apa-apa pun badan ni kena kasi sihat dulu, then baru boleh jumpa orang. This weekend kalau sihat nak pegi main boling and watch movie. Kalau still tak sihat, tido!

Fahroedoink : tagboard kita tu bila nak kasi betul la??? Ramai dah komplen mana pegi tgbd. Awak nye mcm besh ja... make sure you update mine. Jangan nak delete tgbd tu, or I will delete u. I don't care how you do it, but get it done! Buruk la bila bukak blog and see ada section says "this page cannot be found". I'll be less mengada if I get the tgbd (promise!) I have been the pass 2 days kan? kan? kan? kan? Comeback home safely besok.


0 Comments:

Post a Comment

<< Home