Tuesday, March 28, 2006

MY MOTHER

Huh, this morning I dapat heart attack when I got to know mama was admitted to hospital at 230am. And when dad told me she has mild stroke, whua, lagi I tak senang duduk kat KL ni.

Alhamdulillah, Ma is better now. Dah keluar pun dari observation ward, now dah pindah ward biasa. Tapi doktor still tahan dia until the results are out tomorow. I was thinking of going back to SP after work, dah plan semua with adik & kakteh. Then around 530pm tadi Ma called and tak bagi balik pulak. Ni ayong la ni pi bukak mulut bagitau kitorang nak balik. Dah agak dah, dia tak bagi. She said, she is fine now, blood preasure pun dah turun normal, dah boleh cakap, dah boleh gerak kaki, tangan & badan. She rather I stay in KL, finish up all my work, and come back safely this Friday morning. Nanti kitorang rushing balik malam ni, dia yg tak senang hati. Hmm, mama ni boleh tahan degil tu. I dah habis argue ngan dia, tak bagi balik jugak. Nak harap my dad jaga dia, hmm... tadi pun mama dah komplen babah bawak baju salah dari rumah.

I know she will feel lonely & bored doing nothing in hospital. She is very active although she is 60 years old now. Still have the energy doing so many things & rajin. Will never take NO as an answer, always carik jalan to get what she wants. Kitorang, anak-anak dia, although kuat melawan cakap dia, but at the end, will follow what she said, either pity her, or feel guilty lawan cakap dia. Usually rasa guilty la, hehehehe.

I hope she will get well soon. Risau jugak sbb selalu dia yang jaga kitorang sakit. Now dia yang sakit. Sempat lagi tu mengadu tadi sape nak bagi babah makan kalau dia kat hospital. She is worried that I'm coming home this Friday with my friend, takda sape nak masak & entertain. Sempat lagi tu bebel kat I make sure jgn tinggal sembahyang. Hmm...

Okay la, nak balik dah. My mom said thanks to everyone yg kirim salam.

p/s : My condolence to p5 & fahroe atas kehilangan sahabat mereka 9m2gl. They have lost a friend, a mentor, a legend in ham radio. Malam tadi sempat ikut fahroe ziarah family arwah & sedekah kan surah yasin. I've met arwah few times whenever I ikut F to the club. Last I met him on Sunday kat UM where he was very healthy & cheerful. Tapi Allah lebih sayangkan dia.

2 Comments:

Blogger mynn said...

Hope your mother'll get better soon

Sat Apr 01, 08:42:00 AM GMT+8  
Blogger Channel 11.5 said...

thanks mynn. dia dah okay. nanti read the next posting.

Sat Apr 08, 10:28:00 AM GMT+8  

Post a Comment

<< Home