Wednesday, November 02, 2005

A DAY BEFORE RAYA

Huh, besok dah raya dah!!! yeyeyeye. Finally!! :)

Last night went to opah's house. Pasang langsir, tukar sarung kusyen, cadar pun nak kena tukar. Bila ramai aunty-aunty dah berkumpul, riuh habis dapur opah jadinyer... Now I know where I got my very loud voice. Babah selalu cakap, mama is opah in the making, myself is mama in the making - hmmm... memang betul sangat la tu, though I'm trying my best to lessen my "leter". But I would really love if i can inherit my mom's cooking skill, efficiency in doing work, and religious thingy - mama has become an ustazah sejak2 dia pencen and duduk rumah!

I got my ketupat, rendang, kek, more kuih raya! So, kira dah complete lah raya tahun ni. Tapi langsir tak jadi pau mama, dia bawak, but for opah, whuaaaa.... Takpe, I have 4 days ma & bah in KL, who knows they might change their mind if I bring them to one of the langsir shop like Macy during this festive seasons. Mlm ni mama dah plan nak pi kajang sat, nak visit my aunty Jah. Will buka first at Opah's, then to Kajang, balik sure enroute rumah nenek, babah sure ada session borak sampai pagi with all the uncles.

Next year I must make sure that I apply cuti a day before raya, am not going to stuck in office again like this year. Tapi dah check calendar, raya falls on Tuesday, aiyak, Monday tu susah la nak cuti. Hmmm.... Kerja jugak lah tu... Takpe la, raya kat Gombak, no hurry.

Last night, on the way back home to Bukit Antarabangsa from opah's house, kat MRR2, diorang dah siap prepare lemang stall, berderet-deret. Lemang Pak Long, Pak Ngah, Pak Din, Pak Abu, Mak Siti, Mak Bedah etc semua dah ada. Must avoid that road tonight, kalau tak, hmm, stuck dalam jam lah jawabnyer. KL dah clear traffic, Jalan Sultan Ismail very lengang last night and this morning. 15min only to office today.

Okie-dokie. Back to work, at 5pm baru cabut today, unless my boss halau me suruh balik awal as usual.

Take care everyone!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home